Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím: případová studie s Twine2

Pro časopis Journal of Technology and Information Education jsem s Kristýnou Kalmárovou napsal článek navazující na naši práci na projektu Humanitní vědy dokořán. Soustředili jsme se na téma každodennosti, které je v sociologii nebo historiografii populární, ale ve školním prostředí se mu věnuje velice malá pozornost.

Cílem studie je popsat proces návrhu a vývoje nelineárního interaktivního multimediálního příběhu postaveného na práci s digitalizovaným kulturním dědictvím, který slouží pro edukaci v oblasti dějin každodennosti. Studie je konstruovaná jako případová studie a kombinuje následující výzkumné metody: rozhovory s učiteli (3) ze středních škol, dotazníky od žáků středních škol (58), dotazníky od univerzitních studentů (6) a posudky odborných recenzentů (2). Studie prezentuje navazující design kombinující kvalitativní a kvantitativní zpětnou vazbu užívanou pro iterativní vývoj výsledného produktu. Výsledky studie naznačují, že zvolená forma vzdělávacího materiálu je studenty vnímaná jako efektivní, zábavná a rozvíjející, vedoucí k hlubšímu pochopení fenoménu každodennosti v dějepisném kontextu.

ČERNÝ, M., & KALMÁROVÁ, K. (2023). Využití interaktivních nelineárních příběhů pro výuku dějin každodennosti na základě práce s digitalizovaným kulturním dědictvím: případová studie s Twine2Journal of Technology and Information Education15(2), 130-149. doi: 10.5507/jtie.2024.002.

Napsat komentář

Vytvořte si zdarma webové stránky nebo blog na WordPress.com.

Nahoru ↑