Kurátorství vzdělávacího obsahu: mezi řádem a uměním

Na konferenci NASIV jsem měl po obsahové stránce na starosti technologickou část. Mohl jsem tak předsedat dvěma zajímavým přednáškovým sekcím – MOOC po česku a Střípky z digitálního kurátorství. A právě v druhé z nich jsem měl přednášku Kurátorství vzdělávacího obsahu: mezi řádem a uměním.

V současné době ale nemáme k dispozici žádný formát, který by umožnil popisovat vzdělávací objekty s ohledem na pedagogické paradigma či pedagogiku, vzdělávací cíle, kognitivní a metakognitivní charakteristiky studenta, pracovat s vnitřní návazností a myšlenkovou koherencí atp. To souvisí se specifickým postavením pedagogiky, která se nachází v dichotomii mezi vědní disciplínou s přísnou metodologií a uměním praktického vyučování. V příspěvku se pokusíme na tento vztah upozornit a ukázat, jaké vlastnosti by měl mít metadatový popis, aby byl efektivně použitelný pro tvorbu vzdělávacích kolekcí, pro adaptabilní vzdělávací systémy a další navazující sémanticky orientované technologie.

Dostupné online.

Mimo to vznikl poster o vzdělávacích teoriích, proběhly exkurze do edTech labu a vznikl edTech manuál KISKu. Výstupy se postupně budou objevovat online.

Reklamy

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s